reklama

Platené parkovisko pri Čunovských jazerách strážia policajti (za menší poplatok)

Popravde neviem, koľkí z vás najprv gúglia, či sa v okolí kúpalísk alebo jazier dá parkovať, no ja považujem za automatické, že by sa tam nejaké miesto nájsť malo, predsa len je to zhromaždisko ľudí. Očividne som sa mýlil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (109)

Minulú sobotu pieklo. Teplomery vypovedali poslušnosť a vzdorne prskali ortuť, ktorá sa v nich varila ako magma. Konečne mágom meteorológom vyšla predpoveď a zabezpečili nám nádherné víkendové počasie. A tak, ako správni obojživelníci sme sa rozhodli stráviť sobotu pri vode a ja som presne vedel, kam zložiť naše kostry.

Osedlali sme tátoša, netrvalo dlho a ocitli sme sa na Čunovských jazerách, ktoré sa na počudovanie nachádzajú v Rusovicach. Nebudem polemizovať nad exaktnosťou názvu, každopádne jazerá sú dve a ich čistá voda nás lákala rovnako, ako idylická príroda a pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhodli sme sa priniesť trochu civilizácie do chránených končín okolia Čunovských jazier, ktoré sú ako stvorené pre súkromné opaľovanie na drobných plážach oddelených kríkmi, no taktiež ponúkajú aj možnosť otvoreného priestoru pre plážových inžinierov, ktorí sa súkromia a anonymity dávno zriekli v prospech spoločnosti.

Po vyrochnení sa do sýtosti v príjemnej 24 stupňovke, sme spokojní išli domov. Pobrali sme si veci a vydali sa k autu.

Vtom sme ich zbadali, dve indivíduá, ktoré vďaka farbe oblečenia takmer splývali s okolitou zeleňou. Z diaľky sme netušili, čo chcú a prečo sa ponevierajú okolo auta. Keď sme sa prikradli bližšie, napätie opadlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chlapíci nám len leštili predné sklo papierom. Už na pohľad to boli profesionáli a dokonca aj zdvihli stierač.

Zo skúsenosti viem, že ak umývate sklo papierom, bude sa vám krajšie ligotať. Nuž preto som zašmátral v peňaženke po nejakých drobných, ktorými chlapcov za námahu odmením, keď som sa zarazil.

Žiaden carwash sme si neobjednali a pokiaľ som vedel, parkovisko v lese sa takými službami ani nepýšilo.

Keď sme podišli bližšie, odhalili sme, že ich auto nie je ďalšie reklamou poobliepané fáro, ale policajné vozidlo.

Dobra nálada zmizla ako para nad hrncom. Nasucho som prehltol, nahodil neotrasiteľný výraz "Ja len prechádzam" a vybral sa k autu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu, že som spoločenský typ, sa mi s policajtmi nadviazať rozhovor nechcelo.

Necítim sa byť totiž dostatočne pripravený a vždy sa obávam, že na mne strážca zákona nájde dáku maličkosť, kvôli ktorej zo mňa vytrasie nejaké tie pokutové dukáty.

Snaha prišla na vnivoč, pretože sa nám prihovorili sami.

Musím sa priznať že otázka: „To je vaše auto?“ napriek tomu, že sme kľúče držali v ruke a do kufra ládovali nafukovačku (taktiež našu), ma zastihla nepripraveného a tak som len nemo prikývol v očakávaní, čo ďalšie z neho vypadne.

Policajt sa spýtal, či vieme aký zákon sme porušili. Tým sa reklamný leták na prednom skle razom premenil na pokutový a celé mi to zrazu začalo dávať zmysel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa všetkého sa na onom parkovisku nesmelo parkovať a napriek chabému značeniu, nevedomosť neospravedlňuje. To by bolo fér len v prípade, keby sa s touto informáciou nenarábalo ako s Bournovou identitou.

Pozrel som sa na dlhú šoru áut, z ktorých každé malo za stieračom rovnaký papier, aký som držal v ruke a zakrútil hlavou.

Keď to policajt videl, povzdychol si a povedal mi, že jeho nápad to nie je. Vraj je táto lokalita v tomto období prioritou. Štát sa samovoľne rozhodol učiniť prietrž horibilnému zneužívaniu parkoviska a rozhodol sa, že tam miesto zábran postaví policajtov, ktorí tam behali ako dvaja Írsky škriatkovia v panenskej prírode a vyberali do hrnca zlato, ktoré potom zakopú kdesi na poli a vykopú, keď bude potrebné postaviť skutočne potrebné parkovisko, napríklad v okolí hradu a parlamentu.

Miesto poriadneho značenia alebo uzatvorenia cesty (prípadne iného riešenia problému) sa z tejto príjazdovej cesty stala pasca, kam chodievajú policajti vyberať mýtne. Jedná sa o vyslovený kalkul, ktorý je ekvivalentom napľutia do tváre, čo vám neublíži, zato vás naštve.

Podľa jeho slov „bystrejší“ alebo "poučení "vodiči, ktorí už pokutu dostali odparkovali autá v neďalekom poli. Samozrejme tam ide o parkovanie na trávniku (i keď tam už žiaden nie je) a zároveň je to aj rajónom čunoveckých policajtov, ktorí to tam pekne poobrážali a do neba vytočených vodičov skasírovali druhý raz.

To by už mohli ísť robiť poriadok aj inam, napríklad do lunaparku odchytávať deti, ktorým padá štvor-kopčeková zmrzlina a pokutovať ich za znečisťovanie životného prostredia.

Napriek faktu, že jazero neponúka žiadnu možnosť parkovania (podľa policajta ani nikde v okolí) snaha o vybudovanie parkoviska, alebo aspoň uzatvorenia cesty, je nulová a miesto toho je otvorená a ponechaná ako nástraha pre počestných pocestných, ktorí si chcú len zvlažiť rozhorúčené telo v osviežujúcej vode jazera.

Viem, že oproti takému Chorvátsku je to pridrahé, ale musíte si uvedomiť, že vašu motorovú ratolesť za iba 20 euro bude celý deň strážiť uniformovaný policajt a nie nejaké nedôverčivé indivíduum bez trička. Povedal som si: “Paráda, konečne parkovisko na úrovni.”

Ale čo chcete od štátu, ktorý v rozpočte počíta s pokutami? Od štátu, ktorý predpokladá určitý počet priestupkov a spolieha sa na to, že občania naplnia toto očakávanie? Preto potrebuje ponechať takéto pasce neriešené a otvorené. Mám pocit, že chce a dokonca podporuje ľudí v drobných priestupkoch, veď samozrejme, aspoň rozpočet treba naplniť (keď už nič iné). Policajt sa tam bohužiaľ nachádzal z jediného dôvodu a síce naplniť kvóty, ktorú mu určili policajný náčelník.

Navyše kúpanie je po novom povolené len v menšom (ľavom) jazere, v pravom pretrváva zákaz. Vraj ich pôvodne posielali aj tam, no komickejšej situácie ako pokutovať nudistov. Je fest náročné zachovať pokerface keď ste nútený komunikovať s nahou osobou tvárou v tvár a pozerať sa jej do očí zatiaľ čo vám chvejú kútiky úst. A prečo je jedno jazero chránenejšie ako druhé, mi ostáva záhadou, no možno je to preto, aby ľudí ešte viac pomýlili vytváraním nových zákazov a obmedzení.

Osobne mi ani tak neprekážala samotná pokuta, ale skôr postoj k riešeniu problému. Keď som policajtovi dával peniaze, obaja sme vedeli, že je to nonsens a tak on ako aj ja sme si priali byť niekde inde.

Príhoda mi znechutila krásne Čunovské jazerá, jednak kvôli nedostačujúcemu prístupu (MHD – pešo only) a jednak kvôli nekonečnému boju medzi policajtmi a ľuďmi, ktorá mi pripomína naháňačku Toma a Jerryho. Po pravde by som si vedel predstaviť lepšie miesto pre alokáciu policajtov (okrem dočasného degradovania na revízorov) ako na parkovisku letovísk. Ich velenie pravdepodobne ašpiruje na zamestnávateľa roka a podporuje, aby ich zverenci trávili čas na príjemných miestach, kde by mohli zdieľať fotky na Instagrame, # užívamsiletonačuňoveckýchjazerách a #ktomálepšídžob? Takže ľudkovia, foťme sa a posielajme selfies, nechceme predsa aby nás ministerstvo vnútra v užívaní leta tromflo.

Michal Hruškovic

Michal Hruškovic

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som bývalý študent politických vied, ktorého politizovanie omrzelo až na kosť. Hodlám sa preto venovať dennodenným trampotám a nervy nedrásajúcim témam. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu